Het mooiste van een familiereis Nieuw-Zeeland

Een familiereis Nieuw-Zeeland, hoe gaaf is dat? Afgelopen zomer maakte Annemarie met haar man, dochter (10) en zoon (6) een rondreis door Nieuw-Zeeland. De foto’s in dit artikel komen van haar website.

Voordat wij kinderen hadden maakten we regelmatig verre reizen zoals naar Egypte, Costa Rica, Thailand en een paar keer naar Zuidelijk Afrika. Toen onze dochter anderhalf was, hebben we met een camper een maandje rondgereisd door West-Canada. Dat beviel erg goed, maar toch is het er daarna niet meer van gekomen, een verre reis. Met ondertussen ook nog een zoon erbij, reisden we alleen nog binnen Europa. Tot afgelopen zomer dan!

Bay of Islands

Familiereis Nieuw-Zeeland plannen

We hadden het er al vaak over gehad, maar daar was het bij gebleven: een reis met het gezin naar Nieuw-Zeeland. Het leek ons niet alleen een prachtig land, maar ik heb er ook familie wonen. Over de hoge kosten van de reis (vliegtickets voor vier personen naar Nieuw-Zeeland zijn niet goedkoop) en die hele lange vliegreis met twee kinderen hebben we lang nagedacht. Maar eind 2015 besloten we dat we het gewoon gingen doen!

Stop-over Hongkong

Nadat de knoop was doorgehakt, hebben we de vliegtickets vrij snel geboekt. We kozen voor vliegmaatschappij Cathay Pacific, met een tussenstop in Hongkong. Als we dan toch ergens een tussenstop moesten maken, dan maar in een interessante stad! Op de heenreis hadden we een stop-over van 14 uur in Hongkong. We sliepen een paar uur in een hotel vlakbij de luchthaven, gingen naar de Big Buddha op Lantau Island en koelden daarna heerlijk af in het zwembad bij ons hotel. Een prima tussenstop.

Abel Tasman

Familiereis Nieuw-Zeeland: Noordereiland

De volgende ochtend werden we op de luchthaven van Auckland opgehaald door mijn neef. De eerste week op het Noordereiland logeerden we bij familie en was de centraal gelegen stad Hamilton onze uitvalsbasis. We verkenden het noorden van het Noordereiland – Northland – een paar dagen. We zagen glimwormen in de Glowworm Caves van Waitomo en gingen een dagje met de hele familie naar Rotorua, waar we geisers en borrelende mudpools zagen, naar een Maorishow gingen en zwommen in natuurlijke hot pools.

familiereis Nieuw-Zeeland

Zuidereiland met kinderen

Na een week was het tijd om afscheid te nemen van de familie en richting het Zuidereiland te rijden. We overnachtten in Wellington en bezochten daar het Te Papa Museum, echt een aanrader met kinderen! Na de overtocht met de ferry begonnen we onze rondreis op het Zuidereiland in het zonnige Abel Tasman Park, waar we een boottocht maakten en een hele mooie wandeling.

Daarna zakten we langs de westkust verder naar het zuiden af, via de Pancake Rocks in Punakaiki en Fox Glacier naar de gezellige stad Queenstown. Een van de hoogtepunten van onze reis was ons dagtripje naar de Doubtful Sound. Eigenlijk wilden we naar de Milford Sound, maar de weg er naartoe was afgesloten door sneeuwval. Gelukkig konden we nog wel naar de Doubtful Sound. Zo mooi! Niet alleen ik, maar ook mijn dochter bleef foto’s maken.

Maar naar Nieuw-Zeeland… gaan de kinderen het liefst morgen weer terug!

Einde familiereis Nieuw-Zeeland

Via Dunedin aan de oostkust reden we naar Christchurch, het eindpunt van onze rondreis door Nieuw-Zeeland. Erg jammer, want we hadden nog helemaal geen zin om naar huis te gaan. We sloten onze reis af met een tussenstop van twee dagen in Hongkong, waar we onder meer naar The Peak gingen. Twee dagen in deze drukke stad was voor onze kinderen wel genoeg. Ze vonden het daarna helemaal niet erg om naar Nederland terug te vliegen. Maar naar Nieuw-Zeeland… gaan ze het liefst morgen weer terug!

Op de hoogte blijven van familiereizen? Volg mij op Facebook!

7 Comments
  1. Marcella zegt

Gaaf dat jullie gewoon de knoop hebben doorgehakt en zijn gaan rondreizen door Nieuw-Zeeland. Te gek land & je hebt er ongetwijfeld de mooiste herinneringen aan overgehouden. Supertof!

1. Annemarie zegt

We hebben er inderdaad zoveel mooie herinneringen aan overgehouden. En het smaakt naar meer: nog een keer naar Nieuw-Zeeland of een andere verre reis maken. We weten nu hoe leuk het is om dit met onze kinderen te doen. 🙂

2. Nienke zegt

Wauw wat tof zeg! Ik ben zelf als kind nog nooit buiten de benelux geweest. Jammer, want reizen leek me altijd geweldig. Als jonger kind gaat er een wereld voor je open. Mooie herinneringen en het zijn ook prachtige foto’s. Bewaar ze goed!

1. karlien zegt

Fantastisch he!!

2. Annemarie zegt

Het is mooi om te zien hoe kinderen zo’n verre reis beleven. We bewaren de foto’s heel goed! 🙂

3. Sheila zegt

Jaaaah… heerlijk herkenbaar. Tot aan de Pancake Rocks toe. Wat is NZ toch mooi. Wij willen ook heel graag terug en dat gaan we ook doen. De planning is om in 2018 een paar maanden door NZ door te trekken. Met baby en voordat zoonlief naar school moet. Ik kan niet wachten om terug te gaan.

1. Karlien zegt

Wat een gaaf idee! Ik hoop voor jullie dat het lukt 🙂

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.